Kiedy warto zdecydować się na druk wielkoformatowy, czyli o skutecznym reklamowaniu biznesu

Reklama działa wtedy, gdy jest zauważalna i chwytliwa. W tym, aby była właśnie taka, pomaga druk wielkoformatowy. Dzięki niemu możliwe jest stworzenie oryginalnej reklamy w różnych formach, którą umieścić możemy na zewnątrz lub wewnątrz budynku. Co ważne, tego typu rodzaj promocji firmy jest niezwykle skuteczny, dlatego też warto się na niego zdecydować.

 

Druk wielkoformatowy – dla kogo?

Reklama za pomocą druku wielkoformatowego sprawdzi się w wielu różnych sytuacjach. Będzie odpowiednia zarówno do promocji własnego biznesu, jak i w przeróżnych kampaniach społecznych. Dodatkowo te dwie funkcje można połączyć i reklamując własną firmę równocześnie zachęcać ludzi do pozytywnych społecznie zachowań. Bez wątpienia taka forma reklamy zewnętrznej przyciąga wzrok i budzi pozytywne emocje.

 

Na jaką technikę druku wielkoformatowego się zdecydować?

Możemy wybrać spośród dwóch podstawowych technik wykonywania druku wielkoformatowego. Pierwszym z nich jest druk za pomocą solventów. Pozwalają one na osiągnięcie naprawdę wysokiej jakości wydruku. Co do trwałości, ta zależy od rodzaju użytego solwentu. Decydując się na trwalszą opcję, otrzymamy druk wielkoformatowy, który utrzymać się może nawet 7 lat. Natomiast jeśli tylko wybierzemy opcję eco, to nasza reklama będzie nam służyła do 2 lat. Oczywiście, jeśli jej dodatkowo nie zabezpieczymy. Najczęściej jednak do druku wielkoformatowego wybieramy również laminowanie.

Druk solwentowy ma również swoje wady. Poleca się go głównie jako reklamę zewnętrzną, ponieważ ten typ tuszu zawiera w sobie szkodliwe dla człowieka substancje. Dlatego warto jest rozważyć również opcję druku wielkoformatowego UV. Sprawdzi się on świetnie, jeśli chcemy wykonać druk na twardej powierzchni takiej jak, chociażby szkło, czy metal.

 

Druk wielkoformatowy w różnych odsłonach

Możliwości związanych z tego typu rodzajem druku jest tak wiele, że można stwierdzić, iż ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia. Zależnie od tego, co chcemy reklamować, powinniśmy wybrać odpowiednią formę. Jeśli chodzi o reklamę zewnętrzną, to do wyboru mamy bilbordy, transparenty czy też kasetony. Warto zdecydować się na taką właśnie formę promocji, ponieważ zawsze będzie ona przyciągała wzrok. Niezależnie od tego, czy reklama zostanie umieszczona na budynku, czy tablicy, na pewno nie pozostanie ona niezauważona, jeśli tylko zostanie stworzona z pomysłem i chwytliwym hasłem.

Ciekawą formą promocji jest również zdecydowanie się na flagę. Za pomocą druku wielkoformatowego możemy umieścić na niej nazwę firmy, grafikę, logo. Pamiętajmy jednak aby nie przesycić tkaniny nadmiarem informacji, obrazków itp. Najczęściej flaga informuje o obecności konkretnego sklepu, czy innej usługi w danym miejscu.

 

Druk wielkoformatowy na samochodzie

Kolejną przydatną formą promocji własnego biznesu jest umieszczenie reklamy na pojeździe. Jest to mało kosztowny i bardzo efektywny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnego klienta. Reklama zewnętrzna na samochodzie jest widoczna, gdy porusza się on po mieście lub stoi w korku. Jeśli do tego wykorzystaliśmy druk wielkoformatowy w sposób humorystyczny lub z przekazem, to możemy mieć pewność, że osoby siedzące za kółkami swoich aut będą odczytywały treść reklamową i istnieje spora możliwość, że zapadnie im ona w pamięć na dłużej. Warto pamiętać jedynie o tym, aby zadbać o wygląd swojego auta. Jego stan powinien być częścią reklamy Twojej firmy.